29. oktober 2017

Af fulde folk skal man høre sandheden

I går da jeg gik ”hjemad” (Hos en veninde) fra en 25 års jubilæum, som foregik i byen. Vi var 40 døve der deltog. En del af folk havde jeg ikke set længe.

Klokken var 01 om natten, og imens jeg gik igennem Vejle i mørket, med lysskær fra gadelygterne, og bilerne der kørte forbi. (Undskyld mor og far, jeg skal nok tage en taxa næste gang)
Jeg nød stilheden og tænkte over hvem der var med til festen, hvad der skete osv. Jeg funderede over at der faktisk var flere der havde: ”Du har forandret dig meget”, og når jeg spurgte om hvorfor de sagde det, var svarene ”Det er som om du hviler meget mere i dig selv” eller ”Der er meget mere ro over dig”.
Jeg gik gennem mørket og fundrede over hvorfor de sagde jeg havde forandret mig. Da jeg var halvvejs til den seng, der ventede mig, standsede jeg op, og var helt forbavset over min tanke, for gud ja, jeg er sgu da lykkelig



Den tunge byrde på mine skulder var væk, uden at jeg havde opdaget det. Jeg mærkede at jeg boblede af lykke. Jeg havde ikke selv indset det - jeg skulle høre det fra andre mennesker, og jeg skulle derefter mærke efter

De sidste 4 år har været noget af en prøvelse, det indrømmer jeg gerne. Skilsmissen. At lære at leve som alene-mor. At lære at en familie ikke behøver at betyde en mor, far og børn, men sagtens kan være en mor og barn i mit tilfælde. Økonomi. Uddannelse. At altid være på farten, for at gøre alle tilfreds. At hele mit knuste hjerte. Fyren, som fik mig til at indse jeg kan elske igen, men som også har lavet meget rod. At finde mig selv igen.  At finde ud hvem af hvilke venner/mennesker, der dræner eller giver mig energi.

I dag har jeg fundet mig selv – jeg ved hvem jeg er, og jeg er lykkelig. Jeg er alene-mor, og jeg har sgu klaret det til UG. Alma er en vidunderlig pige, smuk som bare fanden, klog og fantastisk. Vi har et godt sted at bo, og vi mangler ikke noget. Jeg har et job, jeg forguder. Jeg har lært at sige fra, og at vælge mennesker fra som jeg ikke ønsker i mit liv – simpelthen fordi de ikke giver mig positive energi. Jeg har fantastisk venner, som jeg elsker – og jeg ved hvor jeg har dem. Jeg har givet slip på fyren, for sommetider er det bare ikke meningen.

Så tak fulde folk, for I fik fortalt sandheden. For ja, jeg har forandret mig.. Jeg er nemlig lykkelig :)
Skal liiiige have en ting mere på plads i mit liv, og så kan jeg kalde det hele for fuldendt



1 kommentar:

  1. og jeg krydser fingre for at dit liv bliver fuldendt med den ene "ting". ;) knus Tina boye

    SvarSlet