4. juni 2016

Dagen som idag

Nu er det gået 2,5 år som alene mor. Jeg har selv valgt det, og jeg elsker det. Jeg elsker at være alene om Alma, at vi har vores egne rutiner, vores egne regler, og at jeg kan opdrage hende som jeg synes er den meste rigtige. Jeg har endelig efter mange år, lært at elske mit eget selskab. At være alene (ikke 100% alene, for Alma har jeg jo stadigvæk – men alligevel). Jeg ville ikke bytte mit liv for noget.

MEN det betyder ikke at alt er rosenrøde, at der altid er smilende ansigter herhjemme, at alt er rengjort og ryddet. At vasketøjskurvet altid er tomt, at der dufter af hjemmebagt boller hver lørdag morgen, at der altid er lækker aftensmad. Det betyder ikke at det er let, og at jeg altid elsker det.
Der er dage hvor jeg ikke magter det. Som i dag. Dagen hvor jeg føler jeg ikke ”slår til”, at jeg ikke er den tålmodige og kærlige mor som jeg ønsker at være. Dagen som i dag, hvor Alma ikke er rimelig over for mig, hvor hun gør alt modsat – som i ALT. Dagen som i dag, hvor jeg måtte sige stop, og vælge at tage hjem fra en familiehygge, fordi jeg ikke kunne holde til mere. Dagen som i dag, hvor Alma valgte at skrige hele vejen hjem, og 1 time derhjemme. Dagen som i dag, hvor jeg allermest har lyst til at smide håndklædet i ringen og sige ”Jeg holder ikke til det mere”. Dagen som i dag, hvor Alma virkelig er billig til salg – lige før jeg sætter hende på genbrugspladsen. Dagen som i dag, hvor jeg føler mig som en LORT mor. Dagen som i dag, hvor jeg kan mærke tårerne presser på. Dagen som i dag, hvor jeg tænker, det er for hårdt at være alene om det. Dagen som i dag hvor jeg ønskede jeg turde satse på kærligheden. Dagen som i dag, hvor jeg mest har lyst til at krybe mig under dynen, og græde ud. Dagen hvor jeg har lyst til at skrige, at livet er unfair.

Men jeg ved det godt, i morgen er der en ny dag. I morgen når jeg vågner op, vil jeg vågne op til den smukkeste ansigt – med en drillende udtryk, som krammer sig ind til mig. I morgen vil det være dagen, hvor Alma og jeg griner over de meste latterlige ting. I morgen vil være dagen, hvor vi har overskud. I morgen vil være dagen, hvor vi siger ”Jeg elsker dig”. I morgen vil være dagen, hvor jeg føler som den bedste mor i verden. I morgen vil være dagen, hvor Alma ikke vil være til salg – nogensinde. I morgen vil det være dagen, hvor Alma siger: ”Du er verdens bedste mor”

For så er alt godt igen – og de dårlige dage er ingenting i forhold til de mange gode dage vi har

Ingen kommentarer:

Send en kommentar