26. august 2013

Mor

Jeg tilstår jeg er en af de mødre, der lader sit barn sove i soveværelset.. Midt mellem Manden og jeg.. Vi har haft en lang periode, hvor der har været en kamp om at få Alma til at sove i sin egen seng, på sit eget værelse, og hun vågnede flere gange om nat. 

Efter at have læst en artikel (Tror det var af Lola), om at børn skal have lov til at sove sammen med sine forældre. Der er jo ingen 14 årige, der vil sove sammen med sine forældre. Så på et eller andet tidspunkt skal børnene nok selv ville sove i sin egen seng. 
Der indså jeg at jeg var dybt enig, og at det var slut med den putte-kamp/flere opvågninger om nat. Vi lod så Alma "flytte ind" i soveværelset, og nu har hun sovet hos os i et par uger. Jeg må sige vi allesammen fået vores nattesøvn nu. Alma falder næsten i søvn med det samme, og vågner måske en enkelte gang om nat, for at få vand/sutten. Så det er en af de bedste beslutning vi har taget. Det er også hyggeligt at sove med Alma.

Jeg er sikker på der er en del meninger om at lade børn sove med forældre, men her hos os fungerer det, og vi er allesammen glad for beslutningen. Så det bliver vi ved med.. Indtil Alma ikke gider mere.. Eller.. Indtil der kommer flere søskende, for så er det ikke plads i sengen.. Ellers køber vi da bare en større seng ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar