11. juni 2013

Manden og mig

I anledning af dagen, 2½ års bryllupsdag, vil jeg skrive om os.

På trods af vi var in love fra dag 1. Flyttede sammen efter 2 måneder, ventede barn efter 4-5 måneder, og blev gift på vores 1 års dag, så har vi det rigtig godt sammen. Vi har kendt hinanden i 3½ år.
Der dukker sommetider skænderi op, men det kan ikke undgås. Og vi er begge meget stædig og har kæmpe temperament, så det kan godt blive til et uvejr her i huset (Nok derfor Alma har dobbelt så meget tenpermamt, da hun har arvet fra os begge). Der er sure minder, smækkede dør, pinlig tavshed.. Men heldigvis er det sjældne, og vi bliver ret hurtigt gode venner igen <3 p="">
Vi lever i harmoni, vi acceptere rhinandens forskellighed (For den meste), og vi forstår og respekterer hinandens verdener. Vi er for den meste enige om opdragelse af Alma, om hvordan huset skal se ud og hvordan vores liv skal leves. Vi prøver på at huske hinanden i vores travle hverdage, med job, barn, hus, familie og venner, ved at tage på date en gang imellem. Vi tager så ud og spiser, hvor vi nyder "stilheden" og nyder at snakke sammen. Derefter tager vi ofte i biffen, hånd i hånd. Det giver os en boost, og husker os på hvorfor vi forelskede os i hinanden.. Sommetider kan man glemme det i den travle hverdage.

Men når jeg tænker over det, er Manden og jeg meget forskellig.
Mandens perfekte definition af en ferie/rejse, ville være at rejse til udlandet, og opleve en hel masse forskellige. Men her takker jeg nej tak, jeg vil hellere på ferie her i DK, i et sommerhus.

Jeg ønsker mig en kæmpe børneflok, og hvis det ikke var fordi Manden tænker rational, ville vi sikkert have 3. barn på vej nu, hvis det stod til mig ;) Manden vil gerne have 2 børn, mens jeg gerne vil have 4.

Manden er meget fornuftigt, og alt skal tænkes gennem, og der skal overvejes i en stykke tid, mens jeg er meget impulsiv.. Får jeg en ide, er jeg meget opsat på at få det gjort, jeg gider ikke at planlægge, og vil gøre det hurtigst muligt.. nu nu nu.. Jeg får ofte MANGE ideer. Nu skal vi sælge huset, og købe et nyt.. Nu skal vi blive boende og bygge om.. Nu skal vi sælge huset.. Nu skal vi blive.. Sælge, blive, Sælge, Blive.. Det er Manden som må sætte mig ned på jorden igen:)

Der er mange eksempler på hvor forskellige vi er, og det bliver til en hel roman. Men man siger jo at modsætninger mødes:)

Michael, i anledning af dagen, vil jeg lige sige, jeg elsker dig.. Tak fordi du tager mig som jeg er, og at du blot smiler/ryster på hovedet fordi jeg er en rodehoved, får vilde ideer, ikke vil rejse ud af landet, min glemsomhed og min stædighed..


Ingen kommentarer:

Send en kommentar