26. juli 2017

Bevares

Jeg har aldrig turde at skrive min mening/holdning til de forskellige debatter, der flor ud på nettet, idet jeg har set hvordan folk kan angribe, og så kan jeg også være usikker på om jeg står alene med min mening – og at folk tænker ”Jamen bevares, hende der Rikke ved ingenting”

Men denne er min blog, så jeg skriver hvad jeg vil. Bryder folk sig ikke om det, er det heldigvis tonsvis af andre sider, de kan vælge at klikke sig ind i

Forleden læste jeg en artikel ind på Facebook, hvor en svensk kvinde havde skrevet om at hun synes, der skal være gratis for kvinder at få bind/tamponer, for de kan jo ikke gøre for de har menstruation (Artikel fra Jyllandsposten - http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE8417074/svenske-unge-kraever-gratis-bind-og-tamponer/ )

Her sad jeg og tænkte, Gud bevares, skal mænd så også have gratis skraber/skum - for de kan jo ikke gøre for de får skæg Skal forældre have gratis bleer - for de kan jo ikke gøre for at babyer skider. Skal mennesker så have gratis græsslåsmaskine, for man kan jo ikke gøre for at græsset gror.

Naturligvis er det træls at man skal rende rundt med bind en uge om måned, at man skal bruge penge på det osv., men jeg tænker ”O..G     H..V..A..D       S..Å?, det er sgu da en del af livet”
Man burde i stedet for prise sig lykkelig over at man er kvinde, og har menstruation. For med menstruation,  og at man kan producere en lille foster i maven .- og derefter mærke/se den vokse i 9 måneder. At mærke liv i maven. At man derefter får mulighed for at føde – en vanvittigt grænseoverskridende fantastisk oplevelse, at se hvordan en kvindekrop kan føde. Det er jo ikke alle det kan det, og det kan mænd f.eks. ikke – så lad nu være med at brokke sig over småting i livet – og i stedet for se den positive i det

Amen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar